
Hajgató Terézia
1990, Tapolca
Az emberi kapcsolatokban fellelhető mimikri effektus alkotja jelenlegi kutatásaim tárgyát. Képeimen sorra veszem a jelenség megjelenési formáit. Ebben a hagyományos olaj-vászon technikával készülő ciklusban a bútorforma többletjelentésre tesz szert, átlényegül. Az alkalmazott színek, formák, struktúrák és fények az emberi lélek, az érzelmek és különböző lelkiállapotok láthatóvá tételére irányuló törekvéseim eszközei. Komplex képi szöveteim a konstans és a variábilis emberi helyzetek transzformációi. Antropomorf tárgyakról van szó, melyek egyszerűségükben, egyediségükben is hordoznak valamiféle általánosabb mondanivalót. A fókuszba többnyire egy széket állítok, mely kompozíción belüli elhelyezkedése ellenére – „magaviseletét” tekintve – tartózkodó, és árnyaltan közvetít valamit ember és társadalom bonyolult kapcsolatáról.
Szék-motívumaim antropomorfnak tekinthetők, mivel emberi magatartásformák hordozói. Nincs bőrük, arcuk, tekintetük, de kisugárzásuk emberi. Tulajdonképpen a nézőt, a befogadót magát képviselik.