Mit gondolnak majd a jövő kultúrái a hátrahagyott, megsebzett földről? Munkáim a múlt ikonográfiáját állítják szembe az antropocén korszak szürreális körülményeivel.
Munkáimban elképzelem a jövőbeli régészeti felfedezéseket és a lehetséges narratívákat, amelyek elveszett civilizációnkról születnek majd. Világszerte dokumentálom a kitermelő iparágakat körülvevő változatos tájakat, és az általam rögzített képekből nagy formátumú fotókat, egyedi fémnyomatokat és installációkat készítek. Lenyűgöznek a bányatelepek, kőbányák és hulladéktárolók. A bányászatból és kőfejtésből származó ásványi anyagok koncentrációja és a savas felhalmozódás egyedi látványt és kémiai elemeket eredményez, amelyeket munkáimban megörökítek. Ezeket a tájakat mindenekelőtt esztétikai tereknek tekintem, miközben elismerem a természeti erőforrásoktól való függőségünket.
Minden egyes kiállított fényképemet a helyszínen készítem. Bár rendkívül nehéz elkészíteni, ezek a munkák nem a Photoshop vagy a mesterséges intelligencia termékei. A sorozat a környezetünkkel való jelentés és fizikai kapcsolat keresése egy olyan korban, amikor a képek háttérbe szorítják a valóságot.
Párhuzamot látok a természet kizsákmányolása és a nőiesség tárgyiasítása között. Munkáim megkülönböztető jegye, hogy a tájak női szemszögből történő bemutatását úgy teszem lehetővé, hogy a helyszínen fényképezem magam. Szürreális kompozíciókat hozok létre azáltal, hogy minden egyes helyszínen dokumentálom az alakomat, testemet saját tervezésű jelmezekbe burkolva, amelyek eltakarják személyazonosságomat, így alakom egy névtelen, női kódú alanyként tanúskodik a terepről.
Liz Miller Kovács Kaliforniában született fotográfus és interdiszciplináris művész, aki Berlinben él. Fotóit kiállították már Észak-Amerika, Európa, Ázsia és Ausztrália jelentős művészeti központjaiban és galériáiban. Legutóbb kulturális csereösztöndíjat kapott a berlini kulturális és közösségi szenátustól, a Kranj Photography Award shortlistjén szerepelt, és longlisten szerepelt az Aesthetica Art Prize-on. Videói szerepeltek az Untitled Art Fair Special Projects, a Millennium Film Journal, az Alicante Video Art Festival, a Maiden LA és a S.F. Photo Fairs kiállításokon. Az ausztráliai Sydney College of the Arts-on szerezte meg MFA diplomáját új műfajok szakon, valamint PhD fokozatot is szerzett vizuális művészetekből, ahol IPRS és IPA ösztöndíjat is kapott.
CV
Los Angeles-ben született, Berlinben él, a világ minden táján alkot.
Tanulmányok
2014 Doctorate of Philosophy (Visual Arts), Sydney College of the Arts, University of Sydney
2000 Master of Fine Arts (New Genres), San Francisco Art Institute
Önálló kiállítások
2025 What Will Remain, (with Györgyi Cséffai), The Space Art Gallery, Budapest
2024 SPENT, Galerie GH36, Berlin
2023 Human Nature, Plečnik’s Fountain, Kranj Fotofest
2021 Super Natural, Abteitlung für alles Andere, Berlin
2020 Contemplating Darkness, Haus der Statistik, Berlin
2020 Break Out! LA Art Documents
Csoportos kiállítások
2025
Mother Nature / Mother Earth, Photopolis Festival, Agrinio
2024
Earth Photo 2024, Royal Geographical Society, London
Love, heat, sweat, tears, roam projects + Wönzimer, Berlin
2023
The 36th Parallel, Track 16, Los Angeles
how swift, how far, Wönzimer, Los Angeles
Wery Wor!, Exgirlgfriend, Berlin
By Degrees, Huntington Beach Art Center, California
2022
The Intimacy of Distance, Marshall Gallery, Los Angeles
Mapping the Sublime, The Brand Library and Art Center, Los Angeles
2021
Three Turns Miami, Untitled Art Fair, Miami Art Week, Miami Beach
ALC Video Art Festival, Museo de Arte Contemporáneo de Alicante, Spain
Collapse, What’s Next for Earth, Stanford University
2020
Break Out! LA Art Documents
2019
Bitchslap, Human Resources, Los Angeles
Díjak és rezidencia programok
2024
Gold Medal Winner: ‘Environmental and Climate Issues,’ Foto Slovo
Shortlisted, Earth Photo 2024, Royal Geographical Society
Shortlisted “Highly Commended,” Belfast Photo
Culture Moves Europe Grant, Göethe Institute
The Spitsbergen Artists Residency, Svalbard (upcoming)
Longlist, Aesthetica International Art Prize
2023
Cultural Exchange Grant, Berlin Senate of Culture and Community
Shortlist, Kranj International Foto Festival Award

- Reframing the Landscape, Eleanor Sutherland, Aesthetica Magazine, New York/ London, 2024
- August Editors’ Pick, Contemporary Art Review L.A., Alitzah Oros, 2023
- Exhibition Review: The Intimacy of Distance, Audrey Yin, Museé Magazine, New York, 2022
- Through the Veil of the Capitalocene, Millennium Alliance for Humanity and the Biosphere, Stanford University, 2022-
- Mapping the Sublime at The Brand, Art Now LA, Los Angeles, 2022
- Performance and Video Artists Challenge Our Perceptions Around Femininity, Hyperallergic, by Matthew Stromberg, 2019
- Zen Camera: Creative Awakening with a Daily Practice in Photography. David Ulrich, Watson-Gupthill, Crown Publishing, United States, 2018